Dankers Special Case Products B.V. heeft zich, sinds de oprichting in 1995, bewezen als een betrouwbare "business to business" partner. Kofferfabriek en specialist in de ontwikkeling, vervaardiging en verkoop van diverse soorten interieurs, kisten en koffers, zoals onder meer flightcases, WAG kunststof koffers, Tanos Systainers, Peli cases en Excellent cases. Ook hebben wij watersnijtechniek, freestechniek en lasertechniek in onze productie faciliteit.
Dankers Special Case Products onderscheidt zich door het leveren van kisten en koffers van hoge kwaliteit en het bieden van flexibiliteit, goede service, advisering en korte levertijden. Onze grote, trouwe en tevreden klantenkring is het beste bewijs van het succes van deze werkwijze.
Lijkt het je leuk om ons team te versterken? Je vindt hier alle openstaande vacatures. Staat jouw gewenste functie er niet bij maar heb je wel interesse om bij ons te werken? Dan zien we je open sollicitatie graag tegemoet.
Kijk hier voor onze producten
Kijk hier voor onze video's
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie

Hieronder het persoonlijke verhaal vanuit een aantal van de mensen uit ons team, over de history, het heden en de toekomst van Dankers.

AD
Voorjaar 1992
Vastlopend in de carrièreontwikkeling bij mijn toenmalige werkgever kwam ik op het idee om een bedrijf op te zetten in de vervaardiging van flightcases, robuuste handgemaakte koffers en kisten, welke bestand zijn tegen intensief en robuust gebruik.
Met mijn technische ervaring, twee rechter handen en kritische kijk op kwaliteit had ik de belangrijkste ingrediënten in mijn bezit om deze uitdaging aan te gaan.
Op 21 augustus 1992 is de eerste inschrijving bij de KvK een feit. Dankers Flightcases Oisterwijk is officieel … en nu aan de bak.
Voorlopig nog in de avonduren en weekenden i.c.m. mijn vaste baan die ik nog niet durfde op te zeggen. En dat alles in het schuurtje achter het huis of bij mijn ouders als ik meer ruimte nodig had.

Ik ging natuurlijk contact leggen met vrienden en bekenden die op belangrijke posities zaten bij hun werkgevers. Dit resulteerde meteen in een contact met de GGD ambulancedienst die nieuwe koffers nodig hadden. Na de nodige onderhandelingen ontving ik de opdracht de ambulances van nieuwe koffers te voorzien. Dit was meteen het eerste serieuze project in mijn nog korte zelfstandige periode.
Voorjaar 1995
Na drie jaar op deze manier te hebben gewerkt heeft een vriend van mij, een full time ondernemer, mij geadviseerd om door te pakken, mijn baan op te zeggen en volledig zelfstandig te worden.
Na alle risico’s te hebben geïnventariseerd is dan uiteindelijk de sprong in het diepe gewaagd.
1 juni 1995 is de oprichting van het huidige bedrijf Dankers Special Case Products BV dan ook een feit.
Bedrijfsruimte gezocht op het industrieterrein en de gereedschappen en machines verhuisd van het schuurtje thuis naar de nieuwe locatie. Maar ook de huisstijl aangepast en een eenvoudige brochure laten maken.




Nieuwe ontwikkelingen bij de GGD, een samenwerkingsproject tussen huisarts en GGD, hebben ertoe geleid dat er een spoedkoffer werd ontwikkeld voor huisartsen die landelijk werd verkocht om de samenwerking tussen huisartsen en GGD’s beter op elkaar af te stemmen. De materialen die beide partijen gebruikten sloten op elkaar aan. De gebruikte materialen van de huisarts werden vanuit de ambulance ter plekke aangevuld zodat deze weer compleet was voor een volgende noodsituatie. Betreffende koffer is ook aan een extreme test onderworpen tijdens een expeditie op de K2 en glansrijk uit de test gekomen getuige bijgaand schrijven van expeditie arts Ronald Hulsenbosch.

In 1996 kwam een nieuwe markt, flexwerken, op en kwam ik via een lead terecht bij een projectinrichter die het nieuwe kantoor van Interpolis mocht gaan inrichten op het gebied van flexwerkplekken. Omdat in deze nieuwe stijl van werken niemand meer een eigen werkplek zou hebben en dus ook geen eigen bureaulade voor persoonlijke spullen werden alle werknemers voorzien van een “flexkoffer” om deze spullen in op te kunnen bergen. Deze koffer werd aan het begin van de werkdag uit een persoonlijke locker gehaald en er werd een vrije werkplek gezocht.
Uiteindelijk is de opdracht voor 1500 koffers naar Dankers Special Case Products BV gegaan en hebben we het daarmee van 2 andere gerenommeerde kofferfabrikanten gewonnen.
Dit was de meest belangrijke deal voor Dankers Special Cases die ertoe heeft geleid dat we nu, 25 jaar later, een zeer breed georiënteerd bedrijf hebben opgebouwd met een groot assortiment aan duurzame verpakkingen zoals kunststof koffers, aluminium koffers/kisten, etc. Maar ook de productie van schuiminterieurs en andere kofferinterieurs hebben we in eigen huis welke d.m.v. moderne technieken worden vervaardigd.
Ook het personeelsbestand is in de loop der jaren noodzakelijk mee gegroeid.
Al met al, ontwikkelingen die door onze klanten de afgelopen jaren zeer gewaardeerd zijn en ons in staat stellen om snel en adequaat te voorzien in de behoefte van een verpakking op maat t.b.v. product bescherming, sales, presentatie, etc.
Ook de investering in een uitgekiend ERP pakket zorgt ervoor dat uw aanvragen snel kunnen worden omgezet naar een passende offerte. Ik heb het stokje doorgegeven en zal langzaamaan gaan afbouwen.
Mijn opvolger en compagnon Bart Laurijssen, bij de meesten van u al wel bekend, zal op dezelfde voet het bedrijf voorzetten zodat hij u tot in lengte van jaren van de kwaliteitsproducten van Dankers Special Case Products kan blijven voorzien.
MIEKE
Ik heb eind jaren 80, begin jaren 90 samen met Ad bij Hurks Staalbouw in Veldhoven gewerkt. Daar waren we dus al collega’s. Na mijn vertrek daar ben ik Ad een beetje uit het oog verloren maar doordat we allebei in Oisterwijk woonden kwamen we elkaar nog wel regelmatig tegen. Toen hij in 1995 voor zichzelf was begonnen in de kofferbranche en iemand nodig had voor o.a. de administratie kwam hij dus bij mij terecht. In 1996 ben ik bij Dankers gaan werken dus ik kan wel zeggen dat ik er al vanaf het eerste uur bij ben.
In het begin combineerde ik de werkzaamheden bij Dankers nog met een andere parttime baan maar die heb ik al snel opgezegd zodat ik meer tijd had om bij Dankers te werken. Want de groei zat er al snel in. Van een container achter in de werkplaats werd een echt kantoor aan de andere kant van het pand in de Belgiëstraat in gebruik genomen.
Vanaf die tijd is er veel veranderd in het bedrijf. Er zijn verschillende collega’s in dienst gekomen en ook weer vertrokken. De productieruimte is diverse keren uitgebreid door steeds een stukje erbij te huren. Van alle papieren documenten zijn we overgegaan op zoveel mogelijk digitaal. De klantenkring is groter en diverser geworden. Het Excel systeem voor orders is veranderd in een ERP systeem speciaal ingericht voor de werkprocessen bij Dankers. Vorig jaar is het bedrijf verhuisd naar een gloednieuw pand aan de Schijfstraat en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar voor mijzelf is er op het gebied van werk ook veel veranderd in de loop der jaren. Zo ben ik mij, naast de financiële administratie, meer gaan richten op de inkoop en orderverwerking. Door het groeien van het aantal medewerkers heb ik me laten bijscholen in “personeel en organisatie”. De laatste jaren is daar ook zeker nog een groot aandeel in marketing bijgekomen. Er natuurlijk alle overige taken die horen bij een “office manager”.
Al met al kan ik zeggen dat ik nog steeds met veel plezier bij Dankers werk en uitkijk naar het jubileum en de komende jaren waarin Bart het stokje van Ad over gaat nemen.
GREGOR
Ik ben Gregor en ik werk nu een kleine 10 jaar voor Dankers. Ik ben begonnen als leerling in de productie om alle werkzaamheden onder de knie te krijgen. Sinds enkele jaren heb ik er op de werkvloer enkele taken bij gekregen zoals het ervoor zorgen dat onze klanten de producten netjes en op tijd krijgen. Daarnaast heb ik met plezier nieuwe collega’s ingewerkt in deze periode.
Sinds enkele jaren zijn wij als bedrijf gemoderniseerd wat op de werkvloer echt merkbaar is. Hierdoor wordt het werk nog efficiënter en meer gecontroleerd uitgevoerd.
Na de verhuizing zijn we er in productie echt op vooruit gegaan. We kunnen als team in de productie goed met elkaar overweg en zijn goed op elkaar ingespeeld. Ik zie er dan ook naar uit hoe we de komende 10 jaar verder kunnen groeien binnen ons bedrijf.
BART
Sinds 2013 ben ik werkzaam bij de firma. Daarvoor ben ik voornamelijk in de bouwmaterialen actief geweest en uiteindelijk een jaar in de reparatie harsen voor autoruiten. Via de harsen ben ik in contact gekomen met Dankers. Wij zochten destijds voor onze producten een maatwerkoplossing waarin de reparatiesets konden worden verkocht / verzonden. Tijdens de 1e ontmoeting bij Dankers was meteen mijn interesse gewekt in de wijze waarop zoiets tot stand kwam. Ik had daarvoor namelijk via mijn hobby (drive-in show) zelf ook al eens wat flightcases gebouwd voor mijn geluids- en lichtapparatuur. Maar de productie mogelijkheden en ontwikkelingen bij Dankers Special Cases is toch wel een heel andere verhaal dan thuis met een cirkelzaag en een stanley mes.
Toen Ad Dankers uiteindelijk op zoek was naar iemand om de verkoop te versterken en wellicht met het oog op de toekomst de firma over te dragen was dit een logische stap en een kans die ik niet kon laten liggen.
Ik ben nu dus inmiddels 7 jaar verder en ontdek nog steeds elke keer nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen . En dat is ook iets wat voor mensen die niet in de verpakking / koffer branche zitten moeilijk te bevatten is. Dit had ik overigens zelf ook voordat ik hier in terecht kwam. Het is zoveel meer dan een doos of koffer met een vulling. Je kunt zoveel kanten op om tot de beste uitvoering te komen. En om dit zoveel mogelijk te vertalen naar de wensen van de klant, is iedere keer weer een leuke uitdaging. De grote, trouwe, groeiende klantenkring is dan ook het bewijs dat Dankers Special Cases daar goed in is. Ook naar de toekomst toe zullen wij telkens weer accelereren om zo het beste voor de klant te ontwikkelen.
De afgelopen 7 jaar, en met name het afgelopen jaar, is er dan ook veel gebeurd bij Dankers. We zijn verhuisd naar een nieuw bedrijfspand, wat beter aansluit bij de ontwikkeling van Dankers en klaar is voor de toekomst. Daarbij ben ik inmiddels officieel mede eigenaar en zal in de komende jaren het stokje in zijn geheel gaan overnemen. Ook investeren we doorlopend in de ontwikkeling van machines en software om zo iedere keer weer nieuwe mogelijkheden te bieden aan onze klanten zodat we een totaal concept kunnen blijven bieden.
Het zijn spannende tijden maar ook zeer leerzaam en leuk om samen met Ad Dankers en het voltallige team van Dankers te mogen ervaren en doormaken. We bestaan dit jaar al weer 25 jaar en dat ik daar een deel van uit mag maken is iets waar ik trots op ben. Maar degene die hierin helemaal trots mag zijn is Ad Dankers aangezien zijn principes, werkwijze en gedrevenheid al die voorgaande jaren ervoor heeft gezorgd dat we staan waar we nu staan!
Op naar het volgende jubileum met nog vele mooie projecten die wij samen met onze klanten en leveranciers mogen aangaan de komende tijd!
“Dankers, Just in Case!”

Op naar de volgende 25 jaar!